Utolsó kommentek

Mein Kampf újratöltve

2016.01.11. 23:41 | caravelle | Szólj hozzá!

Gyerekkoromban, amikor az első információk elértek hozzám a második világháborúról, Hitlerről, filmek, olvasmányok, iskolai tananyag stb, felkeltette az érdeklődésemet Hitler könyve is. Minden információ, amit akkoriban tudtam róla, azok a szokásos mantrák voltak. "Tiltott, megsemmisítették, veszélyes, az emberek megőrültek tőle, csak történészek olvashatják. . ." Vagyis egyfajta misztikumként volt kezelve, amiről mindenki ezeket tudta, de még senki se olvasta. Ezek hatására engem még jobban érdekelt, de elfogadtam, hogy ez már csak így van, és soha nem fogok hozzájutni. El is simult az ügy, ahogy változtak az idők, el is vonta a többi dolog a figyelmemet és a kíváncsiságomat. 

Jópár év eltelt, a Harcom nélkül felnőttem. Majd egyszer csak, mint egy villámcsapás, előkerült a hír, hogy a jogok 70 évvel a szerző halála után megszűntek, így most már kiadható minden nehézség nélkül. Kapott is valaki a lehetőségen, és meg is jelentette. Akkora érdeklődést kapott állítólag, hogy előjegyzésben szinte elfogyott, a maradékot meg egy nap alatt elkapkodták. Pedig nem eredeti formájában adták ki, hanem egy "magyarázott" verzió jelent meg, rengeteg kiegészítéssel, lábjegyzetekkel, magyarázattal és cáfolattal megspékelve. Gondolom, még véletlenül sem akarták, hogy propaganda szaga legyen.

Nos, amikor olvastam a hírt, gondoltam, ha valaki komolyan érdeklődik a mű iránt, majd átugorja a dőltbetűs részeket. Aztán rájöttem, hogy a fanatikusoknak már rég megvan. De akkor ki kapkodta el a boltokból?

Felébredt bennem a régi kíváncsiság, el akarom olvasni. Saját fejemből akarom cáfolni, vagy épp igazolni az elcsépelt szövegeket, amit eddig mindenkitől hallottam, akik viszont nem is olvasták. Elhatároztam, hogy megszerzem. Azt hallottam, hogy nálunk is volt egy kiadása, de németül. Az sajnos nem fekszik. Magyarul kell. Már láttam magamat, ahogy hetven évesen is kutatok, mintha a Szent Grált keresném hiába. De a kép hamar szertefoszlott. Egy dolgot kellett tennem, beírni a Google-be, hogy "A. Hitler, Harcom". Kb öt PDF-találat egy oldalon. Az elsőről le is töltöttem. 

Kicsit elszomorodtam. Túl könnyű volt. Ráadásul értelmetlenné vált az egész történet, kiadás, kiegészített változat, meg az egész porhintés. Egy kattintás és lehet olvasni. Meg is teszem, hogy ne mondhassa senki, hogy a levegőbe beszélek ha szóba kerül a Mein Kampf.

A bejegyzés trackback címe:

https://remelemertheto.blog.hu/api/trackback/id/tr238263660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása